wtorek, 16 lutego 2016

"Boska", ale nie sztuka


Całkiem niedawno obejrzeliśmy sztukę teatralną pt. "Boska" z Krystyną Jandą w roli głównej, i w reżyserii Andrzeja Domagalika. Im dłużej oglądałam, tym bardziej uświadamiałam sobie, że mocno utożsamiam się z główną bohaterką, postacią autentyczną


Śpiewaczka operowa Florence Foster Jenkins nie miała ani talentu ani słuchu, nie wspominając o całkowitym braku głosu, a jednak występowała w największych salach operowych i to przed pełną widownią.

Spytacie jak to możliwe? No cóż, była bardzo bogata, i mogła sobie na to pozwolić. Wynajmowała sale za własne pieniądze i oferowała darmowe bilety. Na zaproszonych gości czekały prezenty.

Pieniądze ułatwiają życie, ale nie są wykładnia szczęścia. Śpiewanie było jej pasją, kochała to robić, i nie miało znaczenia, że była całkowitym antytalentem śpiewaczym. Czerpała radość z tego co robiła, i to było dla niej najważniejsze.

Dla mnie ważna jest fotografia, i mimo, że nie potrafię, uwielbiam to robić. Studyjne zdjęcia nie wyszły. Nie powinnam ich publikować, ale chciałam zaprosić parę osób do mojego projektu:

- Małgosię Wrocławiankę z bloga "Za moimi drzwiami"
- Aluchę z bloga "nie-ład mAlutki"
- Panterę z bloga "Świat to dżungla"

Bardzo bym się cieszyła gdyby dołączyło  więcej moich czytelników, wymieniłam tylko te trzy osoby, bo wiem, że one na pewno robią zdjęcia.

Tematem fotografii jest fotografia studyjna pt."zatrzymać czas", to może być jedno, a może być i pięć zdjęć.















34 komentarze:

  1. Dziękuję! Studyjna czyli? Jak to rozumieć? Martwa natura? Moze być stare zdjecie czy ma być nowe do tego projektu? Potem post na blogu?
    Na kiedy? Duuużo tych pytań. :)

    Twoje zdjecia są świetne, bardzo udane. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już odpowiadam
    studyjna czyli domowe
    martwa natura pt "zatrzymać czas" - do własnej interpretacji
    zdjęcia nowe- masz na to tydzień, odpowiadasz na swoim blogu

    Dziękuje Małgosiu, że zechciałaś przyjąć zaproszenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, Graszko! Dziękuję za zaproszenie, chętnie wezmę udział. :))
    Pytań chyba nie mam, bo Gosia już je zadała ;)
    Zdjęcia zapewne będę cykać w weekend, muszę podumać co by tu...

    Świetny miałaś pomysł z zatrzymaniem lejącej się wody.
    A pierwsze zdjęcie ma klimat. Masz piękne tła do robienia takich zdjęć. Brakuje mi takich.
    Graszko, Ty chyba za dużo od siebie wymagasz :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystkie zdjęcia zrobiłam robiłam w tym samym miejscu. Tło niebieskie z pierwszego zdjęcia to moja ściana- bardzo lubię tą tapetę, na kolejnych zdjęciach ceglana ściana- to też tapeta, przykleiłam ja taśmą malarską na potrzeby fotografii.

      Ostatnio dużo z sobą rozmawiałam i doszłam do wniosku, że chyba poszłam w złym kierunku. Chciałam dorównać Paulinie, link do jej strony http://czekolada-utkane.pl/2015/06/prosty-przepis-na-to-jak-zostac-fotomajstrem.html

      Tam jest takie zdjęcie, perfum jej partnera. Stale na nie patrzę. Nie potrafię zrobić takiego zdjęcia.

      Usuń
  4. Zdjęcia są piękne, ale najważniejsze jest że kochasz to co robisz i wkładasz w to całe serce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to podglądanie innych zdjęć przyćmiło mi serce, zapomniałam o radości a myślałam jedynie o dorównaniu.

      Usuń
  5. no, Graszko- fotografujesz znacznie lepiej, niż Boska śpiewała....to pewne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałaś sztukę? Janda zagrała niesamowicie.

      Usuń
    2. Oczywiście! Kocham Jandę, a przez powiązania rodzinne jestem w Polonii, kiedy tylko mogę...bylam tez na planie "Pań Dulskich" popodgladac:)

      Usuń
    3. no to Ci zazdroszczę :-), to musi być niesamowite uczucie poczuć klimat tworzenia.
      Większość sztuk z Janą oglądnęłam. Nie wiem czy oglądałaś " Od czasu do czasu" Machulskiego? ",Klub Kawalerów" też warto zobaczyć

      Usuń
    4. Klub kawalerów widziałam, ale "od czasu..." nie:( muszę poszukać ...

      Usuń
    5. Basiu, to zobacz jeszcze Juliusza Machulskiego " Brancz"
      Lubie jego poczucie humoru :-)

      Usuń
  6. Tydzien to chyba malo, bo po pierwsze primo dzialasz z zaskoczenia, a co za tym idzie - niewiele jest czasu na wymyslenie i realizacje. Zostaje weekend. No dobra, bardzo sie postaram.
    Dziekuje za zaproszenie do zabawy.

    P.S. Czy Ty aby nie przesadzasz z ta samokrytyka? Zdjecia sa w porzadku. Co masz im do zarzucenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pantera to bardzo zajęta kobieta! Musi codziennie posty pisać przecież! ;P

      P.S. Przesadza, przesadza.

      Usuń
    2. Aniu pisałam juz pod komentarzem Ali.
      Jest taka Paulina, są takie zdjęcie, które kiedyś chciałabym zrobić
      http://czekolada-utkane.pl/2015/06/prosty-przepis-na-to-jak-zostac-fotomajstrem.html

      Usuń
    3. przepraszam Aniu, zapomniałam dopisać, że dziękuję za przyjęcie zaproszenia

      Usuń
    4. W rzeczy samej Paulina robi doskonale zdjecia. Ale wiadomo, trening czyni mistrza, wiec metoda prob i bledow predzej czy pozniej dojdziesz do tej fotograficznej nirwany.

      Usuń
    5. nie ma co się załamywać, tylko trenować :-)

      Usuń
  7. no!!! nie kokietuj, nie kokietuj! zdjęcia są na prawdę dobre :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Zupełnie nie rozumiem czemu jesteś niezadowolona ze swoich zdjęć. Świetne są i pomysłowe.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja robię zdjęcie tylko telefonem, a i to sporadycznie. zatem nie dołączę, chyba tylko do obserwatorów. Nie umiesz? A własna wystawa, Kozucho- Kłamczucho?:)) Bardzo podoba mi się to jabłko w dzbanku. Tak się fajnie szkło pikseluje. Takie skojarzenie. Pewnie chodzi o rodzaj szkła, z którego dzban jest wykonany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę szczerze, to gdyby nie Bogumił, nie było by wystawy. Za wszelką cenę, próbuje wyrwać mnie z kompleksów. Gdyby nie on, nigdy bym się nie zdecydowała.

      Usuń
  10. A mnie się podoba bardzo zdjęcie z filiżankami :) Zaczynałam robić zdjęcia fiedem i smieną :) W liceum robiłam za klasowego fotografa -sama wywoływałam zdjęcia :) Dlatego lubię do dziś "normalne" aparaty i zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyłączysz się do zabawy?

      Czasami jak oglądam zdjęcia, to zastanawiam się ile w tej fotografii jest grafiki czy specjalnego programu do przeróbki :-)

      Usuń
    2. Pewnie że tak - tylko, proszę, mi to musisz dokładnie napisać co i jak mam robić :) no i co ma być tematem zdjęć :)

      Usuń
    3. zdjęcia studyjna czyli domowe w ilości dowolnej,może być 1 może być 5
      temat: martwa natura pt "zatrzymać czas" - do własnej interpretacji
      zdjęcia nowe- masz na to tydzień, odpowiadasz na swoim blogu.

      Dzięki Jaga

      Usuń
  11. Nie jestem fotografem, ale wiem co mi się podoba a co nie, a Twoje zdjęcia bardzo mi się podobają! Pierwsze jest cudne, magiczny klimat, piękne tło ... Graszko, nigdy nie można przestać być sobą, podglądanie, podpatrywanie jest dobre, jeżeli wnosi coś nowego, mobilizuje nas, ale Ty jesteś jedna jedyna i przede wszystkim musisz odnaleźć siebie, swój styl. A właściwie to nie tyle odnaleźć co rozwinąć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, masz rację, ja jedynie muszę podszlifować swój warsztat. Nauczyć się własnego aparatu :-)

      Usuń
  12. Znam tą sztukę, też mi się podobała. Jeśli znajde czs to poszperam w archiwach, tez się swego czsu bawiłam w zdjęcia. Na nowe chyba czasu mieć nie będę. A Twoje zdjęcia są bardzo udane, nie bądź taka wymagająca. Po prostu je rób i sie nie spinaj. Dopiero w calkowitym zatraceniu bez spinki zaczynsz widzieć to czego wcześniej nie widać. Czasem potrzeba dużo czasu, trzeba być cierpliwym...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że zechciałaś dołączyć do zabawy. Zdjęcia na chwilkę odstawiłam. teraz szkatułki. Stresuję się bardzo, bo jedna z nich jedzie aż do Francji :-)

      Usuń
  13. Niestety, moje zdjęcia nie mają nic wspólnego z tym, o czym tu piszecie;-((( Po prostu pstrykam sobie, żeby uwiecznić najważniejsze chwile w naszym rodzinnym życiu! Zresztą nie mam odpowiedniego sprzętu, żeby moje fotki miały odpowiednie parametry, czy jakąs dobrą oprawę... Sama możesz się o tym przekonać, oglądając ostatnią partię, którą dołączyłam do maila;-))) Pozdrawiam deszczowo, z upierdliwym bólem głowy i niskim ciśnieniem !!! Aaaa... pokaż swoje szkatułki, może się zainspiruję !

    OdpowiedzUsuń