poniedziałek, 19 czerwca 2017

Ciasto ze słonecznikiem i dżemem z cukinii





Przepis dostałam od Joanny. W ciągu tygodnia ciasto upiekłam dwa razy. Podaje go dalej, bo jest proste i bardzo smaczne.

Przepis
- 2 szklanki mąki
- niepełna szklanka cukru
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 2 łyżki kakao
- 3 jajka
- pół słoiczka dowolnego dżemu
- niepełna szklanka mleka
- pół szklanki oleju
- niepełna szklanka łuskanego słonecznika lub dowolne bakalie

Produkty wsypać do miski, wszystko razem wymieszać nie używając miksera. Piec 40- 50 min.

Pierwsze ciasto upiekłam z dżemem śliwkowym i rodzynkami. Drugie z dżemem z cukinii i słonecznikiem. Ta druga wersja smakowała nam bardziej. Po upieczeniu ciasto udekorowałam truskawkami z ogródka.







10 komentarzy:

  1. Wyglada smakowicie :) podeslij troszke, jezeli zostalo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu zjedliśmy wczoraj do ostatniego okruszka :-)

      Usuń
  2. Wyglada bardzo apetycznie, ale ja na razie twardo trzymam diete i slodyczy w ogole nie jadam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja przestałam się katować. Fakt czasami jak stoję przed lustrem to zastanawiam się gdzie się podziała tamta Grażyna. Jednak tych momentów jest już coraz mniej :-)

      Staramy się zdrowo odżywiać, dużo warzyw, mniej mięsa :-)

      Usuń
  3. Pycha Grażynko! Ja jutro robię ekspresowe drożdżowe, czyli takie którego się prawie nie robi ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda apetycznie, zapewne skuszę się i upiekę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada mniamusnie, az slinka cieknie :).

    OdpowiedzUsuń
  6. no i jak tu schudnąć...?! ;))))

    pyszności - z pewnością! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszelkie słodkości poza mną..:)Odwyklam,nie jem nawet słodkich owocow,a jeśli to w śladowych ilościach.Mnie słodkie wyjątkowo nie służy:)Boję się chorób,mam tendencje do tycia.
    Ulka

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja robię to w wersji z kawałkami jabłek i bakaliami i nazywa się to "salceson" ;)).
    Produkty w takich samych proporcjach.

    OdpowiedzUsuń