wtorek, 22 grudnia 2015

Ile czasu?

Przedwczoraj przed przyjściem gości, siedziałam w moim pokoju i przeglądałam stare zdjęcia. Na jednym Karol w wózku, na innym moi rodzice, jeszcze młodzi, zdrowi i pełni sił. Zaczęłam zastanawiać się kiedy ten czas tak zleciał i czy mając pięćdziesiąt lat nie jest za późno na zaczynanie wszystkiego od nowa, w tym momencie do pokoju wszedł Bogumił z Karolem.


- Chciałabym jeszcze tyle przeżyć, zobaczyć tyle miejsc, robić zdjęcia - powiedziałam bardziej do siebie aniżeli do nich.

Godzinę później przyszli zaproszeni goście. Podzieliłam się nimi moją refleksją. Bratowa powtórzyła mi rozmowę z księdzem, który szedł odwiedzić w hospicjum kolegę. Najprawdopodobniej jego kolega nie dożyje świąt. On w ogóle nie ma czasu.

Ile ja mam jeszcze czasu?

Na to pytania nie znam odpowiedzi.  Jedno wiem na pewno, chciałabym żyć tak jak żyję od paru dni. Pomijając oczywiście ten ogromny bałagan związany z przeprowadzką, remontem i malowaniem.

Zwolniłam.

Telefon się rozładował a ja nawet tego nie zauważyłam. Nie pracuję, zajmuję się domem, Bogumiłem i zwierzętami. Do pięćdziesiątki wydawało mi się, że muszę spełniać się zawodowo. Po pięćdziesiątce całkowicie zmieniłam priorytety. W domu jest mi dobrze.

Gdyby nie finanse nie wróciłabym do pracy zawodowej. Jadę do miasta na zakupy, a kiedy wracam jestem szczęśliwa, że wracam do spokojnego ciepłego domu, który stworzyliśmy.


14 komentarzy:

  1. No co to za nastroje! Wszyscy życzymy Ci 100 lat, czyli połowa przed Tobą! Serdeczności, najlepsze życzenia! Zawsze można zacząć od nowa!Rozumiem jak to jest zakończyć pracę...ja poczułam sie, jakbym zrzuciła cięzki plecak i się wyprostowała!Jeszcze raz-Wszystkiego Najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektorym zycie sie konczy w tym wieku, Ty je dopiero zaczynasz, takie zycie, jakie sobie wymarzylas. Badz szczesliwa i delektuj sie nim. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będzie czas na odkurzenie aparatu fotograficznego. Aniu podziwiam Twój zapał do robienia zdjęć

      Usuń
  3. Jak wspaniale! Oby Ci się wszystko spełniło co do ostatniej literki:))*

    OdpowiedzUsuń
  4. Graszko... ostatnie Twoje zdanie mnie wzruszyło !!! I niech tak pozostanie... "ciepły i spokojny dom" I życzymy Wam takich właśnie Świąt... I Wspaniałego Nowego Roku... z urokliwymi zdjęciami, ze spacerami brzegiem morza z Bogumiłem i Kudełkiem !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święta przeznaczam na nicnierobienie i robienie zdjęć :-)

      Usuń
  5. Tak, ten czas szybko płynie i ma rózne barwy - pogodne, pochmurne, melanzowe. Nie wiadomo, ile go jeszcze mamy a czasem tak dużo go nam przez palce przepływa, jakbyśmy mieli zyć wiecznie.
    Wszystkiego dobrego Graszko i Bogumile w Waszym nowym domu, w Waszym nowym zyciu, w śeięta i po świętach. Niech czas tuli Was serdecznie i daje jak najwięcej siebie!:-))***

    OdpowiedzUsuń
  6. O matko! 50 lat to przecież bardzo mało. Kiedy to ja miałam 50 lat? To było bardzo dawno temu. I wcale nie czuję się staro. Myślę, nawet, że teraz mi lepiej, bo przestałam się zupełnie przejmować tym co dawniej nie dawało mi zasnąć i cieszą mnie drobiazgi, których dawniej nie zauważałam.
    Super masz. Panowie do pracy, a Ty sobie siedzisz ze zwierzętami.


    OdpowiedzUsuń
  7. "Czas mija,czasu w życiu nie zatrzymasz..." to słowa piosenki kapeli Swobodna i jakże prawdziwe.
    NAJLEPSZEGO!

    OdpowiedzUsuń